چند برابر شدن قیمت برخی از قطعات مربوط به ساخت مسکن

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

اخبار بروز علمی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میلاد نعمتی
16:53
چهار شنبه 27 بهمن 1400

یکی از کارآفرینان صنعت ساختمان استان مرکزی نیز بیان کرد: کیفیت زندگی مردم اراک رتبه دوم کشوری نسبت به قیمت مسکن و رتبه سوم یا چهارم را در قیمت عمومی مسکن دارد.

افشین حمزه لو ادامه داد: میانگین قیمت مسکن در اراک بهتر از شهرهای دیگر مانند شیراز و حدود 60 درصد تهران است و به دلایل مختلف از جمله مختصات جغرافیایی با چنین مناطقی رقابت می کند.

وی افزود: البته طرح جامع شهرسازی در این شهر وجود دارد که بر اساس شرایط اراک طراحی نشده است. عوامل محدود کننده این طرح اجازه بلندمرتبه سازی در شهر را نمی دهد و درصد اشغال زمین پایین است، بنابراین مساحت تولید آپارتمان نسبت به سایر شهرها کمتر است.

این کارآفرین صنعت ساختمان استان مرکزی گفت: در حال حاضر ضوابط شهرسازی و طرح جامع در حال تغییر است اما به طور کلی تراکم در بسیاری از مناطق شهری باید کاهش یابد که هنوز اعلام نشده است، دیده می شود.

حمزه لو تاکید کرد: قوانین و مقررات دست و پا گیر اداری در شهر بیداد می کند که می توان به مشکلات سازندگان شهر اراک برای اخذ پروانه ساخت و پایان کار در این حوزه اشاره کرد. برای ساختمان در تهران 2 ناظر وجود دارد اما در اراک 6 ناظر.

وی در خصوص عوارض صدور مجوز از سوی شهرداری گفت: در بسیاری از نقاط تهران مبلغی را که در اراک بابت عوارض صدور مجوز از سوی شهرداری اخذ می شود دریافت نمی کنند. در دو سال اخیر قیمت این عوارض در اراک بیش از 300 تا 400 درصد افزایش داشته است.

این کارآفرین صنعت ساختمان استان مرکزی تصریح کرد: خریداران مسکن دو دسته مصرف کننده و سرمایه گذار هستند. رونق مسکن و رکود ناشی از ورود و خروج سوداگران این حوزه است. در شرایط رکود تورمی، خریداران و دلالان قادر به خرید مسکن نیستند. با این وضعیت قیمت تولیدات خانگی افزایش می یابد و قطعا به معنای کاهش قیمت مسکن نیست.

حمزه لو بیان کرد: در این مدت قیمت برخی از اقلام مربوط به ساخت مسکن 10 برابر و قیمت مسکن 2.5 برابر شده است.

وی گفت: مسکن تنها صنعت نیمه کارآمد در کشور است و تا زمانی که پروژه هایی مانند مسکن مهر، مسکن اقتصادی، طرح ملی مسکن و وام مسکن به نتیجه نرسد، نمی توانیم شاهد رونق در بازار مسکن باشیم.

افزایش شدید قیمت مسکن در سال گذشته یکی از دغدغه های اصلی مردم بوده و کنترل افزایش قیمت مسکن به هدف اصلی سیاست گذاران تبدیل شده است. کنترل قیمت مسکن مستلزم شناسایی عوامل موثر بر آن است. بدیهی است با کنترل نرخ تورم و اعمال سیاست های پولی مناسب می توان تا حدود زیادی از افزایش قیمت مصالح ساختمانی جلوگیری کرد تا قیمت مسکن افزایش بیشتری پیدا نکند و به تدریج بتوانیم از این وضعیت خارج شویم. رکود در این بازار

 

https://region22.ir/



تعداد بازدید از این مطلب: 149
بازدید : 149

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



اخبار بروز علمی
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به آموزشی و علمی مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر